14 Aralık 2019 Cumartesi
Ana Sayfa / Gezi / Uzak Doğu’yu Bir De Benden Dinleyin: Malezya

Uzak Doğu’yu Bir De Benden Dinleyin: Malezya

received_1747242815551829

Uzun zamandır planladığımız uzak doğu turuna çıkma vakti gelmişti… Tayland olarak planladığımız turumuzu mega uzak doğu turu olarak değiştirme kararı alıyoruz. Uzun bir yolculuğun sonunda, sadece bir ülkeyi görüp dönmek olmazdı tabii… Bu yazımda, ilk durağımız olan Malezya Kuala Lumpur’dan biraz bahsetmek istiyorum sizlere. Çıktığımız bu turda, en az vakti Malezya’ya ayırmış olsak da bu muhteşem ülke için bir fikir edinmemize yetecek kadar zamanımız vardı.

Yolculuğumuz Kıbrıs’tan başlıyor…

Herhangi bir saat değişikliğinden dolayı sıkıntı yaşamamak için İstanbul Atatürk Havalimanına saatimizden önce varıyoruz. Bu saati hava alanına yakın olan Mall of İstanbul’da bir arkadaşımızı ziyaret ederek değerlendiriyoruz.

UZUN BİR YOLCULUĞA HAZIR MISINIZ?

Uçuş saatimiz geldiğinde,  Emirates ile yapacağımız uçuşumuz Dubai aktarmalı oluyor. Bu, Emirates ile ilk yolculuğumuz. Hizmet ve konforu bizden tam puan aldı. Ortalama 5 saat süren uçuşumuzun ardından yine aynı hava yolu aktarmasıyla Malezya uçuşumuza hızlı bir geçiş yapıyoruz. Yedi buçuk saat sürecek olan yolculuğumuzu da uyuyarak geçirdiğimiz için rahatça ülkeye ulaşıyoruz. En sevdiğim şey, yeni gideceğim ülkenin uçaktan görünümüdür. Malezya uçaktan uçsuz bucaksız yemyeşil ormanlarıyla görsel bir şölen sergiliyordu ve o eşsiz doğayı keşfetmek için vaktimizin olmaması beni biraz üzmüştü.

received_1747242848885159

MALEZYA’YI TANIYALIM…

Uzun bir yolculuğun ardından Malezya’dayız. Malezya, Türk vatandaşlarından vize istemiyor. Güzel ve şirin havaalanları var. Çıkışta bizi hafif nemli, sıcak bir hava ve sempatik mi sempatik lokal rehberimiz bekliyor. Sanırım yolculuğumuz boyunca en çok Malezya’daki rehberimizi sevmiştik. Çok heyecanlı ve ülkesini tanıtmak için çok hevesliydi. İşini çok sevdiği de belliydi. Havaalanından şehre varmamız neredeyse 2 saat sürdü. Bu yolculuk boyunca rehberimiz hiç susmadı. Birçoğunu anlamakta zorlansak da bize, ilginç İngilizcesiyle ülkeyle ilgili birçok bilgi aktardı. Yol boyunca her yer, palmiye ormanlarıyla doluydu. Rehberimiz, Malezya’nın gelirinin birçoğunu bu ağaçlardan elde ettikleri yağlardan temin ettiklerini söyledi ve bu yüzünden de birçok palmiye ormanın yok edildiğini anlattı. 28 milyon nüfusa sahip Malezya’da halkın %55’i Malay, %25’i Çinli, %10’u Hint ve geriye kalan %10’luk kesimi ise diğer etnik kökene sahip. Ülkede resmi din İslam ve Müslüman olan halkın çoğu Malay kökene sahip. İslamiyet’in özgürce yaşandığı, kadın memurların çoğunun kapalı olmasından da anlaşılıyordu.

BİRAZ DA ŞEHRİ KEŞFEDELİM…

İş çıkışı saatlerine denk geldiği için, şehir merkezine yolculuğumuz biraz uzun sürmüştü. Şimdi de rehberimiz eşliğinde panoramik şehir turumuza başlıyoruz. Şehir merkezi, oldukça görkemli binalarla dolu. Beklentimin çok üstünde bir modernlikle karşılaşmıştım doğrusu.

İlk durağımız, “Merdeka Meydanı” oluyor. Burada biraz mola verip “Sultan Abdul Samad” binasını görüyoruz ve bol bol fotoğraf çekme imkânımız oluyor. Havanın kararmasıyla Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur denildiğinde ilk akla gelen simgelerden bir tanesi olan “Petronas İkiz Kuleleri” ni ziyaret etmeye gidiyoruz.

received_1747242898885154

Oldukça kalabalık bir insan topluluğu bizi karşılıyor. Kulelerin önünde, dünyanın dört bir tarafından gelmiş, değişik milletlerden insanlara rastlamak mümkün ve herkes hatıra fotoğrafı çektirmek için çabalıyor. “Çabalıyor” diyorum, çünkü kuleler o kadar yüksek ki aynı anda fotoğraf karesine devasa yapıyla birlikte sığmak biraz zor oluyor. Biz de birçok denemeden sonra bu çekimleri sonunda başarabiliyoruz.

UZAK DOĞU’DA NE YENİLİR?

Kısa bir şehir turundan sonra, otelimize yerleşmek için yola koyuluyoruz. Uçakta uyku olayını hallettiğimiz için, hemen duş alıp şehrin kalabalığına karışmaya karar veriyoruz. Otelimizin oldukça hareketli bir bölgede olması, yürüyerek kolayca her yere ulaşabilmemizi sağlıyor. İlk işimiz yemek için McDonald’s arayışına girmek oluyor. Bilindik markalar dışında bir yerde yemek yeme ihtimali sanırım hiç yok. Çünkü hiç alışık olmadığımız kokularla dolu restoranlar, bizi oldukça tiksindiriyor.

received_1747243145551796

Bırakın oturup yemek yemeyi, önünden geçerken bile tahammül edemiyorsunuz. McDonald’s otelimize oldukça yakınmış, çok sevinerek içeri girdiğimizde burada da aynı kokuyla karşılaşmamız büyük bir hayal kırıklığı oluyor bizim için. Ama kötünün iyisi diyerek mecburen bir şeyler yiyoruz. Çoğunluğun Müslüman olduğu bu ülkede, restoranların girişinde mutlaka helal ibaresiyle karşılaşıyorsunuz. Bu da yemek yerken içinizi biraz olsun rahatlatıyor.

Yemek işini de hallettikten sonra, Kuala Lumpur’un kalabalık ve hareketli sokaklarına karışıyoruz.  Etrafta oturabileceğiniz dükkânlar, çeşit çeşit tropikal meyvelerin satıldığı tezgâhlar, Hindistan cevizi içebileceğiniz sokak satıcıları, masaj ve hediyelik eşya dükkânlarıyla karşılaşıyoruz.

Bu noktadaki ilk işimiz ise; hiç görmediğimiz tropikal meyvelerin satıldığı tezgâhlardaki tüm meyveleri denemek oluyor.

received_1747243162218461

Hepsi de birbirinden güzel tatlar.

received_1747242998885144

Sokaklarda dolaşırken masaj yapanlar, ellerinde bir fiyat listesiyle size ısrarla masaj satmaya çalışıyor. 30 dakika ayak masajını, 30 ringiti (22.TL) karşılığında yaptırabiliyorsunuz. Bu kadar yorgunluğun üzerine masajı yaptırmadan olmaz deyip Hindistan cevizi sularımızı da alarak güzel bir ayak masajı yaptırmaya karar veriyoruz. Masaj sonrası, kahve molası diyerek Araplara ait bir kafeye oturuyoruz. Türk kahvesini görünce çok sevinsek de anlıyoruz ki Türk kahvesi yerine ilginç bir aroması olan kahve ikram ediyorlar. Zorlanarak da olsa içilmeyen kahvenin sonrasında, gece hayatının olduğu bir sokağa giriveriyoruz. Burada da bizi çok renkli mekânlar karşılıyor.

received_1747243358885108

Çok vakit harcamadan, gezimizi sadece İranlıların olduğu bir barda, bir şeyler içerek sonlandırıp uyku için otelimize geri dönüyoruz.

BATU MAĞARASI’NA DOĞRU…

Bu ülkede kahvaltı beklentilerinizi büyük tutmamanızı tavsiye ederim. Nerede bizim Türk kahvaltılarımız?

received_1747243232218454

2. gün hızlıca kahvaltımızı yapıp “Batu Mağarası” na doğru yola koyuluyoruz.  Mağaraya gelmeden önce, muhteşem yeşil bir doğanın içinden geçerek bir anıtı ziyaret ediyoruz. Bu kısacık ziyaretten sonra, tekrar yola koyulup Uzak Doğu turumuzda en çok merak ettiğim “Batu Mağaraları” na ulaşıyoruz.

received_1747243395551771

Mağaranın girişinde, bizi devasa boyuttaki altın kaplama heykel “Hindu Tanrısı Lord Murugan” karşılıyor. Hemen yanında 272 basamaklı tapınağa çıkılan merdivenler bulunuyor. “Bu kadar merdiven çıkılır mı?” derken, maymunların size eşlik etmesiyle, hiç mi hiç zahmetli gelmiyor onca merdiveni çıkmak.

received_1747243442218433

Hindular için kutsal bir ibadet yeri olan “Batu Mağarası”, dünyanın en büyük Hindu mağara tapınağı olarak geçiyor literatürde. Biz, bu ziyareti tur ile yapıyoruz ama vaktiniz varsa kendiniz de çok rahatlıkla buraya ulaşabilirsiniz. Kuala Lumpur’dan tren hattı ile 1 Ringgit’e yarım saat içerisinde bu mağaraya ulaşılabiliyor. Ama dönüşte 1,5 Ringgit ödemek durumunda kalıyorsunuz.

received_1747243505551760

Merdivenlerin sonunda, büyük ve görkemli bir mağaraya ulaşıyoruz. Mağaranın kaya oluşumu çok ilginç.

received_1747243522218425

İçinde; çok renkli görüntülerle ibadet eden Hindular, küçük heykelcikler, insanların beslediği maymunlar, öten horozlar hemen ilginizi çekiveriyor. received_1747243542218423

Hindular, bu mağaraya yılda birkaç kez ibadet için geliyorlar. Eğer Hindu festivallerinden birine denk gelirseniz, oldukça enteresan görüntülerle karşılaşabiliyorsunuz. received_1747243572218420

Taşıdıkları dev çiçekler, süt kapları, yanaklarına sapladıkları şiş

ler, ağzında köz söndüren rahipler gibi alışık olmadığınız anlara şahit oluyorsunuz. Ancak, bir festivale denk gelmeseniz bile mutlaka gidip görmenizi tavsiye ederim.

“Batu Mağarası” gezimizin sonunda Singapur için hava alanına doğru yola koyuluyoruz…

DEVAMI GELECEK…

Hülya Demirbaş

Hakkında Hülya Demirbaş

İlginizi çekebilir

Kuzey Kıbrıs T.C. Gezi Önerileri

Renkli bir mola verebileceğiniz en güzel lokasyonlardan biri olan Kuzey Kıbrıs, tarihi ve coğrafi …